De ce PageRank-ul tău a scăzut?

Mulţi webmasteri mă contactează spunându-mi că le-a scăzut PageRank-ul de la PR4 la PR0 sau de la PR4 la PR 3. Mulţi nu cunosc motivul şi nici nu ştiu cum să revină la normal.  Fie că apelezi la o firma SEO sau fie că te optimizezi singur, iată care sunt motivele pentru care pagerank-ul tău a scăzut:

Un motiv des întâlnit atunci când pagerank-ul scade cu 30%-50% este acela că vinzi linkuri care transferă pagerank şi încalci termenii şi condiţiile celor de la Google. Dacă vrei să te documentezi mai profund şi să eviţi să fi penalizat accesează acest link: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66356

Ai şi un video care îţi explică cum poţi indentifica motivele pentru care ai fost penalizat: http://www.youtube.com/watch?v=kFcJ7PaLoMw#t=1m29s (de la 1 minut şi 29 de secunde explică concret)

Dacă ai pe websiteul tău secţiune de „Sponsored Ads”, „Linkuri sponsorizate” sau alte forme de „sponsorizat” Google înţelege că vinzi linkuri, lucru care atrage o penalizare cruntă asupra siteului tău.  Nu folosi nicidecum un nume ambiguu precum „parteneri” pentru că ar intra în aceiaşi categorie în ochii Google-ului.

Nu scrie pe forumuri, siteuri de anunţuri sau alte tipuri de genul faptul că vinzi  linkuri/articole contra unor sume de bani pentru siteul exemplu.ro. Acest lucru este urmărit îndeaproape de Google. Totodată, nu folosi spamul prin email cum că vinzi linkuri. E deajuns 1-2 raportări la Google cum că faci spam, şi intrii în blacklistul lor iar site-urile afiliate emailului tău devin urmărite.

Dacă te-ai înscris în directoare web, îmi pare rău să te anunţ că ţi-ai săpat singur groapa. TOATE directoarele web sunt ferme de linkuri iar Google nu le acceptă sub nici o formă. Dacă eşti penalizat pentru asta, sunt două modalităţi să scapi de penalizare:

1. scoţi site-ul tău de pe toate directoarele pe care te-ai înscris şi binenţeles ceri celor de la Google o nouă revizie asupra site-ului. Este posibil ca ei să se răzgândească şi să îţi scoată penalizarea.
2. aştepţi ca directoarele să-şi piardă încet încet din autoritate şi continui să faci linkbuilding însă de data asta în mod natural.

Indiferent din ce motiv ai fost penalizat, fie pentru linkuri plătite, înscriere în directoare sau alte metode de black hat SEO, dacă ştergi tot ce e „putred” cu privire la site-ul tău Google îţi mai dă o şansă. Te duci la google.com/webmasters şi ceri o revizuire a siteului tău.

Puteţi citi şi articolul colegului meu de la www.site-info.ro care vorbeşte despre penalizări şi soluţii. Aveţi linkul informativ aici: http://site-info.ro/penalizare-blog-pagerank-0/

Cu stimă

Eugen Ştefan Şotropa

Despre Eugen Stefan Sotropa

Co-Fondator al companiei European Advertising Network SRL si al brandului e-Advertising. Sunt jurnalist si lucrez si la Radio Gold. "Vrei sa ajungi sus? Ridica-te, încearca, reîncearca, urca, cazi apoi ... ridica-te!"
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

5 Comentarii

  1. Chestia e nasoala…eu nu stiu sigur pentru ce anume mi-a scazut.
    Sigur m-am bagat in cateva directoare inainte sa aflu ca nu-i bine insa acum am uitat care. Iar pe partea cealalta exista un contract, n-am ce face.
    O sa astept acum la sfarsitul lunii, sa vad cum sta treaba.

  2. foarte bune informatiile .. 😉

  3. Pingback:Tu pe cat te vinzi? Link in sidebar si link contextual

  4. Bune informatii. Astazi mi-a scazut PR de la 3 la 2 si asta dupa ce recent am introdus blogul intr-o multime de directoare web. Am vazut ca e necesar sa le scot. Intrebarea e urmatoarea: cum sa fac asta?

    • Salutare.
      Sa mergi la fiecare director in parte sa ceri scoaterea lor e greu. Cea mai usoara modalitate este sa-ti inscrii site-ul in Webmaster Tools. Acolo, ai posibilitatea sa ii spui Google-ului, ce link-uri care te „recomanda” sa fie ignorate de algoritm.

      Stima

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *