Primul pas este sa te asiguri ca ai un website ce se protejeaza de penalitati pentru a mentine nivele inalte de continut de calitate unica pe site-ul tau. De asemenea este esential sa nu ai continut duplicat pe site-ul tau. Chiar daca ai doua pagini care sunt foarte similare una cu cealalta, nu poti folosi acelasi continut pe ele. Daca Google vede ca ai continut refolosit oriunde pe site-ul tau, vor presupune automat ce este mai rau si te vor penaliza.
De asemenea, site-urile care au mai multe pagini ce duc lipsa de continut, sunt si ele supuse unui risc, ce se aplica in special pentru site-urile de comert virtual, ce de multe ori au nenumarate pagaini de produse fara nici o bucata de continut pe ele.
Daca ai un site de comert virtual, te sfatuiesc sa iti scrii continut unic pentru fiecare pagina de produs sau sa opresti Google din a vedea acele pagini. Poti opri Google din a vedea anumite pagini, plasand o linie de cod pe acea pagina. Pur si simplu pune codul urmator la inceputul oricarei pagini pe care vrei ca Google sa o ignore.
<meta name=”robots” content=”noindex”>
Ai grija cand faci acest lucru totusi, fiindca pagina pe care este plasat codul, face ca Google sa o scoata din index, insemnand ca nu va exista cu adevarat in baza de date Google. Asa ca, daca folosesti accident pe o pagina pe care incerci sa o clasezi bine pe Google, acea pagina nu va primi pozitie niciodata.
Iata cateva lucruri specifice pentru care trebuie sa fii atent :
- Meta Tag-uri goale sau duplicat.
- Aceiasi descriere de produs pentru produse similare.
- Pagini de categorie goale.
- Asigura-te ca ai de-indexat paginile tag de pe site-urile WordPress.
- Aminteste-ti sa foloseste tagurile canonical pentru a-i spune lui Google ce pagini sa claseze.
- Trebuie sa de-indexezi paginile de rezultat ale cautarilor.