Dupa cum bine stii, pagerank-ul este una dintre cele mai importante parti atunci cand vine vorba despre lumea internetului si cea mai importanta parte atunci cand vine vorba despre lumea promovarii pe internet si SEO. De fapt, pagerank-ul este acel nucleu in jurul caruia graviteaza toate celelalte lucruri legate de optimizarea motorului de cautare si ranking-ul paginilor, clasarea in topurile cautarilor si multe altele.
Daca nu ai aflat pana acum, trebuie sa stii ca cei de la Google folosesc algoritmi din ce in ce mai variati si mereu in schimbare pentru a evalua o pagina web si pentru a-i acorda o nota, numita pagerank (rangul paginii). Este foarte important de stiut ca factorii de ranking ai paginilor web sunt foarte diferiti in ziua de azi fata de cei din trecut, atunci punandu-se accentul pe alte lucruri, mai mult decat se pune astazi pe acele lucruri. De exemplu, factorul social era foarte important in trecut pentru motorul de cautare Google, semnalele sociale, cum ar fi distribuirile de pe Google + si Facebook ocupand un rol de cinste ca factori determinanti in acordarea unei note diferitelor pagini web.
Totusi, asa cum foarte multi factori s-au schimbat si si-au pierdut din importanta, lasand loc altora pentru a fi inlocuiti, precum s-a intamplat cu semnalele sociale, exista totusi factori de ranking care au ramas neschimbati, cei din ziua de azi fiind aceiasi cu cei din 2010. Un astfel de exemplu sunt bine cunoscutele link-uri (legaturi). Atat in trecut, cat si in prezent, acestea sunt si au fost extrem de importante pentru ranking-ul unei pagini. De asemenea, pe langa folosirea link-urilor care referinte, astazi, la fel ca si in trecut, cuvintele cheie reprezinta un factor extrem de important pentru notarea si clasificarea paginilor in functie de importanta si rang in lumea internetului. Asadar, paginile care pun mai mult accent pe cuvinte cheie au o sansa mult mai mare sa dispuna de un pagerank mai ridicat, decat cele care nu pun un atat de mare accent pe cuvintele cheie.