Emil Calinescu vă salută. Şi vă invită la un altfel de articol despre SEO. Ştiti voi , marele Google cu inteligenţa sa proverbiala.
Aşadar, iată cum interpretez eu regulile (nescrise) ale lui Google:
Bun
[checklist]
- Scrie articole lungi. Cu cât adorm mai mulţi oameni citind blogul tau, cu atat e Google mai fericit. Articolele lungi şi dese, cheia marilor succese.
- Cică să-ţi faci o harta a site-ului (Sitemap). Păi logic, daca ai articole multe şi sunt foarte dese, omul se va pierde. Şi îi trebuie hartă.
- Încarcă multe poze. Cică te găseşte lumea pe Google Images. Nu contează că poza se potriveşte sau nu cu ce scrii. Tu poţi scrie de mere, dar să pui o poza cu o prună. Atât timp cat e poză, ea va fi găsită de Google. Care Google te va premia.
[/checklist]
Rău
[badlist]
- Nu fă link exchange. Este absolut logic să interzici asta. Gândiţi-vă la un eveniment (un simpozion de exemplu) care are parteneri media: ei iţi fac reclamă ţie, tu le faci lor reclamă. Cum ar fi dacă ar veni un nene mare şi ar zice: NU AVEŢI VOIE SĂ FACEŢI ASTA. Şi v-ar taxa pentru aşa ceva. Se presupune că tu faci reclama doar la produsele care-ţi plac. De plăcere, nu pe lovele. Mă rog, nu m-am exprimat corect. Să zic altfel: Google presupune că tu pui doar link-uri care-ţi plac.
- Nu prelua articolele de pe alt blog, chiar dacă sunt scrise de tine. Chiar dacă e un articol despre tine , care poate va disparea după 1 an (că aşa fac site-urile mari: şterg arhiva veche … cică da bine la SEO). E articol duplicat şi Google te crede Victor Ponta. Nu e bine.
- Nu pune link-uri pe stânga, ci doar pe dreapta. Alea din stânga sunt rele. Aţi mai auzit logica asta? Da, la Becali: stânga e diavolul, dreapta e Dumnezeu. Se pare ca mulţi de Becali lucrează la Google. Sau e unul care şi-a impus punctul de vedere. Care acel unul este , firesc, în slujba Crucii.
- Cică nu mai folosi butonul de more. Lasă tot cârnaţul de articol pe prima pagină. Ce dacă tu ai poze care se încarcă greu? Chiar contează cât de greu se încarcă? Estetica? Ce e aia? Google să trăiască.
- Nu pune foarte multe link-uri în articol. Peste 2 cică-s prea multe. Aha, deci dacă pe subiectul tău au scris 5 oameni să nu care cumva să-i amintesti pe toţi. Google nu vrea asta.
- Să nu apară link-ul tău pe acelaşi cuvânt cheie. Deci dacă pe mine mă cheamă Emil Călinescu şi am blogul fix aşa, să nu care cumva să vă văd că puneţi link-ul blogului pe numele meu. Mai puneţi şi voi link-ul pe numele “Victor Ponta”, “Trăian Basescu” ori “Jean de la Craiova”. Sa fie şi Google fericit.
[/badlist]
Cam atât. Or mai fi şi altele. Mai logice, mai normale. Mie doar astea mi-au atras atenţia.
Eu vă las acum. Salutari OPTIMIZATE tuturor şi , dacă doriţi, vă aştept cu un articol şi pe bloguleţul mEU .
Foarte bune exemplele şi sfaturile tale. Voi lua în considerare cele spuse, mai ales cea cu articolele lungi.
A, şi mă apuc să-mi pun un sitemap pentru a-mi trimite spre indexare paginile şi să le dau prioritate.
ai mare dreptate, algoritimii de la google sunt de multe ori cam nelogici. cel cu link ex mi se pare o prostie sau cu stersul articolelor vechi
[…] GUEST POST # ABERATII SEO […]
Google nu permite sa-i faci concurenta … daca vrei sa promovezi ceva trebuie sa platesti la marele G pentru ca altfel iri scade PR-ul si te penalizeaza.
eu cred că trebuie luate în considerare regulile pe care le-ai menționat altfel domnul Google se supără ..
Foarte ciudat. De unele chestii nici nu aveam idee.
Cea mai idioata faza mi se pare ultima. E gresit daca si cand las comentarii folosesc acelasi cuvant cheie?
eu zic sa te informzi foarte bine si pentru comentarii ca nu e bine sa il suparam pe gogu
[…] ps: Fara legatura cu Bizcamp 2012, eu ma pregateam sa scriu un articol despre aberatiile Page Rank update. Unele chestii (si site-uri) aratau un Page Rank, altele aratau altceva. Iar Irina, ca de la ea a pornit totul, are 2 page rank-uri cica. Pe adresa cu www are page rank 4, fara www are DECAT 2. A fost nevoie de Bizcamp 2012 (un eveniment studentesc) sa aflu ca Google e mai aberant decat credeam io. […]