Spamul in Google Analytics a devenit o problema serioasa. Se poate categoriza ca fiind de tip fantoma sau crawler. In cea mai mare parte a sa tine de prima categorie. Se numeste astfel pentru ca de altfel nu se acceseaza site-ul tau.
Pe cat de ciudat suna, pe atat de adevarat este. Acest tip de spam nu are nicio interactiune cu site-ul tau. Te vei intreba cum e posibil, de vreme ce scopul principal al lui Analytics este tocmai acela de a urmari vizitele catre site-ul tau. Faci asta, folosind Measurement Protocol, care permite sa se trimita date direct catre serverul de Analytics. Cu aceasta metoda si cu coduri de urmarire generate la intamplare, spamurile marcheaza o vizita cu date false, fara ca tu sa stii ce te-a lovit.
Crawlers
Acest tip de spam, opusul la spamuri fantoma, inseamna acces la site-tul tau. Asa cum ii sugereaza si numele, acest tip de spam trimite crawleri catre site-ul tau, ignorand regulile asa cum se specifica in robots.txt ce ar trebui sa ii stopeze in a citi ceva din site. Cand isi fac aparitia pe site ajung sa lase si o dovada in acest sens, ca si cand ar fi o vizita legitima. Crawlerii sunt mai greu de identificat pentru ca isi stiu targetul si folosesc date reale.
Greseli comune
- Sa blochezi spamul din fisierul .htaccess
- Sa folosesti lista de referale
- Sa te preocupi ca rata de bounce afecteaza rankul
De fapt, se recomanda sa tii cont de faptul ca un filtru la fiecare saptamana pentru spam nou detectat este prea mult si iti consuma timp. Tine cont ca spamurile se folosesc de vizite directe si ca acestea nu se vor opri datorita filtrelor.