O remarca fascinanta facuta de Vice Presedintele Ask Jeeves, Jim Lanzone, pe subiectul tag-ului nofollow care este adoptat de Google , Yahoo!, MSN si multe din serviciile majore de blogging ne ofera o cunostinta in lumea cautarii. Iata un pasaj :
„Pe de alta parte, cand vine vorba de motorul nostru de cautare special, nu am fost nevoiti sa luam o decizi aici. Idea nofollow este mai urgenta pentru Google si cei cu abordari similare, decat pentru Ask, fiindca folosesc autoritate globala (Page Rank), in timp ce folosim abordarea de popularitate locala realizata de Teoma. Sunt sigur ca vor adauga noi taguri la un moment dat in viitorul apropiat daca are sens.”
Acest citat revelator, nu este o revelatie, dar ar trebui sa fie ceva la care sa se gandeasca cei din SEO, in timp ce optimizeaza pentru motoarele de cautare. Site-uri precum Yahoo!, MSN si Google cu siguranta nu vor fi pur concentrate pe autoritatea globala, iar autoritatea locala ar trebui sa fie o mare parte din orice tactica de optimizare SEO.
Ce este autoritatea locala? Este popularitatea a unui site in special, printre site-uri in comunitatea subicetului lor. Asa ca un link din Wikipedia sau Yahoo!, in ciuda faptului ca este o pagina pe subicet, nu va conta pentru autoritatea locala, in timp ce un link de pe un website in propria industrie care este axat pe un anumit subiect sau acelasi subiect ca propriul website, este un stimul in autoritatea locala.
Cei din SEO ar trebui sa se concentreze in a se asigura ca statutul de autoritate locala este in linie cu statutul de autoritate globala. Un numar disparat de linkuri din site-uri care nu sunt e subiect ar putea fi un indiciu bun pentru un motor de cautare, in timp ce construiesti eforturi de link-building manipuland SERP-urile. Cum verifici autoritatea locala? Incearca Teoma sau AskJeeves. Popularitatea link-ului este aproape cu intregime concentrat pe autoritatea locala.