Un ghid seo pentru performanta web, folosind testul de webpage

Un expert SEO stie ca este importanta atat performanta unui site cat si experienta userilor. Aceste lucruri ajuta de asemenea din punct de vedere al rankului si al ratei de conversie. Iata si ce intrebari trebuie sa ai in vedere pentru asta:

  1. Ce este TTFB adica time for my first byte. Asta indica cat de rapida este conexiunea. Cu cat numarul este mai mic cu atat mai bine. Asta inseamna ca un site merge repede. Este asadar o modalitate de a masura performanta. Si daca numarul este mare atunci se prea poate ca de vina sa fie si serverul.
  2. Cat de repede raspunde siteul meu. Ai vizitat candva un site si ai tot astepta ca fundalul alb sa se transforme, site-ul sa se incarce?
  3. Cum se compara site-ul meu cu cel al competitorilor? Sa ai un site care merge repede este mereu un plus insa nu este de ajuns. Cu toate acestea ar trebui sa te raportezi la site-ul competitorilor.
  4. Ce randament are site-ul pe varianta mobile? Din ce in ce mai multe site-uri primesc trafic generat de userii de pe mobil. Conteaza extrem de mult in ce masura site-ul raspunde in cel mai optim mod la varianta de mobile.
  5. Cum sa imi optimizez siteul? Colectand date si masuratori este bine, dar creand un plan de actiune este si mai bine.

Asadar, luand totul pas cu pas….

Ce face acest test webpage?

In forma sa originala creat de Patrick Meenan in 2008, la AOL, WebPageTest sau pe scurt spus WPT este un soi de masuratoare pentru performanta site-ului. Are o vasta capacitate asa ca vei descoperi ca poate fi indispensabil in a ajuta la performanta site-ului tau. Partea si mai buna este ca nu ai de platit ceva, vine in varianta gratuita.

La nivel basic WPT masoara cum se incarca un site anume. Pe masura ce acest lucru se intampla, o serie de masuratori sunt captate, catalogate si mai apoi expuse in variate tabele care sa te ajute sa iti dai seama unde anume exista o intarziere la performanta site-ului.

Despre Eugen Stefan Sotropa

Co-Fondator al companiei European Advertising Network SRL si al brandului e-Advertising. Sunt jurnalist si lucrez si la Radio Gold. "Vrei sa ajungi sus? Ridica-te, încearca, reîncearca, urca, cazi apoi ... ridica-te!"
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *