Tu pe cât te vinzi?

Acum câteva zeci de minute m-a contactat autoarea blogului http://www.clmblog.info/ pentru că a fost contactată direct de către cineva pentru achiziţionarea de linkuri (sidebar) şi advertoriale (scrise de client).

Întrebarea ei a fost: cât să cer?

Am început să revizuiesc blogul ei din punct de vedere SEO. După o analiză scurtă, am ajuns la următoarele concluzii:

1. Oferă conţinut de calitate şi relevant cititorilor ei;
2. Primeşte mult feedback ceea ce e foarte bine.
3. Titlurile, subtitlurile, metatags şi toate cele relevante din punct de vedere SEO.
4. Nu văd butoane pentru Social Media, pe primul loc, lucru rău.
5. Are un sidebar încărcat cu de toate, lucru rău. Ar fi indicat să pui bannerele la o secţiune specială, pentru a lăsa loc de bannere sponsorizate. Astfel, nici un client nu va dori să cumpere bannere, din moment ce găzduieşti 10 bannere, doar să fie acolo.
5.1. Cea mai mare problemă o reprezintă blogroll-ul. Văd peste 50 de link-uri. O parte mă gândesc că e din link exchange ceea ce e rău. Practic, tu oferi PR şi primeşti PR. Practic, nu contează link exchange-ul, iar mai nou, Google penalizează acest lucru.
6. Blogul are PR 3, 1280 pagini indexate de Google şi are aproape 400 linkuri către el. Este destul de ok.
7. Văd prea puţine linkuri interne.

Autoarea mi-a spus că a avut PR 4 şi a scăzut. „De ce s-a întâmplat asta?” m-a întrebat. Pentru lucrurile menţionate la punctele 5 şi 5.1. Am scris detaliat în articolul anterior despre acest lucru.

Eu am recomandat să ceară minim 10 euro pe articol (având în vedere şi nişa cerută de client – pariuri). Când cineva te contactează direct e diferit. Preţul îl stabileşti tu. Chiar dacă clientul scrie articolul, să dai pagerank prin 2 linkuri într-un articol şi să postezi un advertorial, chiar dacă tu nu practici acest „sport” trebuie să ai un preţ rezonabil pentru ambele părţi.

Când există intermediari, se acceptă preţuri mai mici. Totodată, clientul a dorit să ştie şi preţul pentru linkuri în sidebar pe o perioadă de un an.  Să ştiţi că un an e mult, apoi trebuie să ştiţi că sidebar e diferit de advertorial.

Un link în sidebar (dacă sidebarul este gol) este net superior unui link contextual. De ce? Un advertorial face în timp pagerank, şi în funcţie de importanţa articolului ii se va oferi şi linkului promovat o autoritate pe Google. În schimb, linkul în sidebar oferă direct din pagerank-ul blogului / site-ului.

Însă la link în sidebar, contează câte link-uri directe din sidebar ai. Dacă ai PR 3 de exemplu, şi ai 50 de linkuri în sidebar, oferi fiecărui link în parte un PR de 0,06. Da, clientul are nevoie de 17 bloguri ca tine, ca să obţină importanţă ca a unui blog de PR 1 (fără linkuri externe în sidebar).

Se calculează astfel: Pagerank împărţit la nr. de link-uri externe – PR 3: 50=0,06. Astfel că un blog de Pagerank 3 cu 3 link-uri în sidebar oferă mai multă importanţă decât un blog de PR 5 cu 10 linkuri în sidebar.

Astfel, atunci când cereţi bani pentru linkuri în sidebar ţineţi cont de aceste lucru. Pentru advertoriale, socotiţi în funcţie de numărul de link-uri, pagerank-ul blogului tău, numărul de cuvinte al articolului, numărul de apariţii cuvânt cheie.

Întrebare:  Tu cum socoteşti preţul pentru astfel de servicii?

Despre Eugen Stefan Sotropa

Co-Fondator al companiei European Advertising Network SRL si al brandului e-Advertising. Sunt jurnalist si lucrez si la Radio Gold. "Vrei sa ajungi sus? Ridica-te, încearca, reîncearca, urca, cazi apoi ... ridica-te!"
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

19 Comentarii

  1. Un articol pertinent. Aceeaşi ofertă mi-a fost propusă şi mie iar întrebarea pe care o aveam era cam aceeaşi. Cu cât să mă vând? Încă nu m-am decis.

  2. Si eu vreau sa imi zici ce pret sa cer 😀

    • Atunci când te contactează un client direct, poţi cere pe advertoriale minim 8-10 euro lejer. Preţul creşte în funcţie de cerinţe şi mofturi.

      Pentru link în sidebar, atunci când te contactează un client direct, pentru un an poţi lua 22-26 euro minim.

      Aceste informaţii reprezintă strict părerea mea, „avizată” de faptul că lucrez în domeniu.

  3. Stiu asta 😀 Si ai o parere buna 😀

  4. Super, sar’na pentru sfaturi:D

    • Si mai citisem undeva cum ca linkurile in stanga continutului dauneaza grav pagerankului. Cica lui Google nu ii plac deloc. Deci mai bine le muti si pui altceva acolo sau schimbi tema 😀

  5. Cam de aceleasi chestii tin cont si eu. Nasol ca nu prea da lume pretul corect.

  6. si eu la fel ar trebui sa ma vand ???

    minim 10 euro / articol ?

  7. Foarte interesant articol!
    Chiar de multe ori imi puneam aceste intrebari!
    Eu ceream prea putin la advertoriale!
    Toate cele bune!

  8. sa vedem 🙂 oricum preturile ar trebui sa fie ok pentru cum merge economia, insa problema e alta, adica cererea mica.

  9. Nu va mai vindeti pe bani de seminte.
    dojoblog.ro/2011/12/14/nu-va-mai-vindeti-pe-seminte/

  10. Frumos articol, sper sa tina bloggerii nostrii cont de el.

  11. Ete.. as vrea sa stiu si eu pe cat ma vand ?:D

  12. Atentie la cei care schimba doff in noff dupa cateva luni de la plata articolelor postate. Ulciorul nu merge de multe ori la apa.

  13. Pingback:Cum sa-mi cresc rankul Alexa?

  14. cer pe la 10 iepurasi pe un articol 🙂

  15. no sincer la mine merge si 5 euro :))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *