Mozscape index actualizat mai devreme. Ce modificari au survenit

In data de 12 noiembrie a avut loc o actualizare a Mozscape, un update care a ajuns mai devreme decat se astepta, pentru a rezolva o serie de probleme legate de calitatea datelor furnizate catre utilizatori. Actualizarea indexului prezinta o serie de detalii, dupa cum sunt ilustrate direct in cadrul site-ului oficial Moz:

  • 144.950.855.587 (aproape 145 miliarde) URL-uri
  • 4.693.987.064 (peste 4 miliarde) subdomenii
  • 198.411.412 (peste 198 milioane) domenii root
  • 882.209.713.340 (peste 882 miliarde) link-uri

In ceea ce priveste link-urile follow versus linkuri nofollow, statisticile arata astfel:

  • 3,25% din totalul de link-uri indexate erau de tip nofollow
  • 63,39% dintre link-urile nofollow erau in fapt link-uri interne
  • 36,51% dintre link-urile cu atribut follow erau link-uri externe

In urma update-ului de index Mozscape s-a mai constatat si faptul ca o pagina web are, in medie, un total de 81 link-uri, dintre care 69 sunt interne si 12 sunt link-uri externe.

Toate aceste statistici, modificari si actualizari au fost realizate dintr-un singur motiv: pentru ca indicatorii Domain Authority si Page Authority sa fie mai reprezentativi pentru fiecare domeniu in parte. In acest sens, pentru ca datele prezentate de catre Moz sa fie cat mai precise, au fost luate o serie de masuri:

  • numarul maxim de link-uri per pagina a fost limitat – sunt luate in considerare astfel doar primele 2000 link-uri
  • Domeniile care aveau un numar excesiv de mare de subdomenii au fost banate, mai exact orice domeniu care avea peste 10.000 subdomenii inregistrate. Exista si exceptii (precum WordPress.com). Banarea a afectat peste 250.000 domenii si a inlaturat efectiv de la indexare peste 45 miliarde subdomenii.

Alte schimbari pozitive ce vin odata cu aceasta actualizare a modalitatii de indexare sunt referitoare la o monitorizare mai buna a DNS-urilor, la o serie de imbunatatiri la nivel de cod pentru a accelera indexarea pe viitor si multe altele.

Inainte de finalizarea anului 2015, obiectivele raman in continuare la standarde inalte. Planul, conform reprezentantilor Moz, este ca pana la sfarsitul anului 2015, indexarea sa se stabilizeze la un numar total de 180 miliarde URL-uri. Se doreste de asemenea corelarea cu indexarea Google, respectiv ajungerea la o compatibilitate de 80% (cea actuala este de 75%). Procesul este unul continuu, iar rezultatele care vor putea fi vazute in 2015 isi vor continua evolutia si pentru anul 2016. (sursa: moz.com).

Aceste modificari, aplicarile lor si sanctiunile aferente sunt confirmate si de profesionistii E-Advertising, companie specializata pe servicii SEO accesibile si performante. Schimbarile survenite sunt sesizate de specialistii SEO ai E-Advertising, ca un veritabil semnal de alarma pentru viitor, in ceea ce priveste actualizarea si corelarea indexarilor motoarelor de cautare.

Despre Eugen Stefan Sotropa

Co-Fondator al companiei European Advertising Network SRL si al brandului e-Advertising. Sunt jurnalist si lucrez si la Radio Gold. "Vrei sa ajungi sus? Ridica-te, încearca, reîncearca, urca, cazi apoi ... ridica-te!"
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *