Link Building: Sfaturi si instrumente pentru bloggeri intr-un articol condus de Panda şi Penguin

Deci, ai putea întreba ce mai poate fi scris despre link building ca să îi ajute pe bloggeri. Răspunsul este: o mulţime de lucruri. Bloggerii au un avantaj pe care site-urile statice şi magazinele online nu le au. Sunt extrem de multe strategii care pot fi utilizate pentru a creşte numărul de backlinkuri.

Construirea link-urilor după Panda şi Penguin

Înainte de a începe, cred că e bine să menţionăm câteva modificări ale algoritmului Google care ar trebui să le ştii atunci când ne gândim să facem link building în 2012.

Actualizarea Google Panda

În februarie 2011, Google a lansat algoritmul Panda, care a scăzut rangurile la site-urile cu conţinut de calitate scăzut  şi ale site-urilor cu mai multă publicitate decât conţinut.
Site-urile afectate au fost cele care au folosit directoare de articole – ca modalitate de a construi legături şi de a conduce trafic către site-urile lor. Reţelele de articole au fost lovite cel mai tare, deşi unele, cum ar fi HubPages şi-a recâştigat locul în clasament după actualizări ulterioare.
Mai târziu, reţele sociale precum Digg, Last.fm şi altele au fost afectate:

Nu eşti sigur dacă site-ul tău preferat, blogul sau reţeaua de socializare a fost lovită de Panda? Verificaţi pe http://www.semrush.com.
Vei vedea apoi un grafic care arată numărul de cuvinte cheie din căutare ale website-ului. Dacă vezi graficul că merge în sus, înseamnă că acestea câştigă mai multă vizibilitate în motoarele de căutare. Dacă  merge în jos, atunci pierd vizibilitate.
Puteţi afla schimbările făcute de Google Algoritm Change oricând, astfel puteţi fi atenţi la ceea ce faceţi din punct de vedere SEO.

Actualizarea Google Penguin

În cazul în care nu era de ajuns, între timp a venit şi algoritmul Penguin. Modificarea făcută de Penguin, a fost anunţată în aprilie 2012, şi a scăzut vizibilitatea în reţeaua de căutare a unor site-uri care a folosit tehnici de BlackHat SEO, cuvinte cheie de umplutură, cloaking, scheme de link building, conţinut duplicat, şi alte activităţi, care au încălcat Google Webmaster Guidelines.

Cei afectaţi au fost cei care au construit legături prin schimburi de link, care se leagă reciproc, link-uri plătite, link-uri prin spam, precum şi orice link-uri care sunt interpretate de Google că au „scopul de a manipula PageRank-ul.”
Prin urmare, dacă nu vrei să fi penalizat, evită cu desăvârşire următoarele:

[badlist]

  • supra utilizarea unui text ancoră / cuvânt cheie (adică sute sau mii de link-uri construite pe aceiaşi frază / cuvânt cheie)
  • o mulţime de link-uri în sidebar şi în subsolul paginii
  • Link-uri plătite
  • întotdeauna linkează către pagina ta (totodată, ca blogger trebuie să construieşti legături către articolele tale).

[/badlist]

Atunci când faceţi link building trebuie să vă gândiţi să faceţi totul cât mai natural. Link-uri dintr-o varietate de site-uri, cu o utilizare extrem de variată textului ancoră pentru ca să fie cât mai natural.

Strategii de link building pentru bloggeri

Acum, că ştii unele lucruri pentru a evita penalizările algoritmului,  o să-ţi vorbesc despre strategii pe care le poţi face pentru a face link building pentru blogul tău. Ai auzit, probabil, de unele dintre aceste strategii înainte, dar sper că acestea vor include cel puţin un sfat sau două în plus, care ai putea să le încerci de acum.

link building natural

Ţine minte că nu faci link building doar pentru creşterea în SERP sau pentru PageRank.  Pentru a puncta în ochii lui Google, atunci când faci link building trebuie să te axezi pe creşterea traficului şi construirea de relaţii utile. Acest lucru ar trebui să fie obiectivul tău principal. Link-urile pot face acest lucru, indiferent dacă acestea conţin sau nu atributul „nofollow”, conţin redirecţionări, provin dintr-un site cu un PageRank mare, şi aşa mai departe.
Acum că ai luat la cunoştinţă, este o greşeală să te concentrezi doar pe un tip de legătură ca şi cum ar fi cel mai valoros  truc din lume. Internetul nu funcţionează în acest fel.

1. Înregistraţi-vă blog-ul în directoare de bloguri.

Aceste directoare vor lista, fie doar blogul, fie posturile cele mai recente blog-ului,  fie ambele. Odată cu actualizările recente, s-a făcut o compilaţie mare de directoare de bloguri care le puteţi găsi pe TopRank.
Nu ai timp de toate? Înscrie-te măcăr în cele de calitate, cum ar fi Alltop (gratuit), Best of the Blogs Web (cu plată), şi a Technorati (gratuit).

2. Completează-ţi reţeaua socială şi profilurile de pe forumuri

Dacă sunteţi înscrişi pe oricare reţea de social media, comunitate sau forum, asiguraţi-vă că veţi un link către blogul vostru trecut la profil.
Dacă sunteţi un membru activ al comunităţii şi contribuiţi cu informaţii valoroase, sunt şanse ca cei din comunitate vor dori să te cunoască mai bine vizitând blog-ul tău.  Iar când vine vorba de forumuri, dacă forumul permite un link în semnătura ta, asiguraţi-vă că includeţi una pentru că o să primeşti mai multe clickuri decât cele pe profilul tău, deoarece va apărea în toate posturile tale.

3. Scrie guest posturi

Guest postingul este cu adevărat cel mai bun mod pentru bloggeri să construiească link-uri către blogul lor, care nu va conta doar pentru rezultate de căutare (99% în majoritatea cazurilor), dar va conduce, de asemenea, la generarea de trafic.

Deci, cum poţi găsi bloguri care să accepte guest posturi? Există câteva modalităţi de bune.

[checklist]

  • Cu ajutorul interogărilor pe Google, care le faci pe cuvântul cheie de nişă cum ar fi: „adaugă guest post”, „scrie guest post”, „guest post”, „guest post scris de” şi aşa mai departe
  • Este pe Facebook, un grup destinat guest posturilor, care îl puteţi găsi aici
  • Pe forumuri destinate bloggerilor puteţi găsi asemenea secţiuni
  • Caută pe Google+ de exemplu, deoarece menţiunile le poţi găsi după cuvânt cheie

[/checklist]

Desigur, a găsit bloguri care acceptă guest posturi este doar un sfert din luptă. Dacă vrei să ai o rată mare de acceptare a guest posturilor, va trebui probabil îndeplineşti aceste criterii:

[checklist]

  • Să fi recunoscut de către proprietarul blogului (comentând blogul), cât de des posibil
  • Citiţi câteva articole pentru a-ţi face o idee despre cum scrie autorul, astfel încât să fi în temă, să ai articole la fel de lungi şi aranjate din punct de vedere estetic
  • Cercetează dacă subiectul despre care vrei să scrii a mai fost abordat de către autor. Cel mai bine dă un search în căsuţa de search a blogului. Astfel, nu o să mai scrii încă o dată despre un lucru.
  • Trimite doar conţinut original. Nimeni nu vrea un articol care l-ai publicat în altă parte.
  • Lasă în guest post anumite date despre tine, cum ar fi link-ul blogului, profilul de Facebook sau Twitter, însă nu mai mult de trei linkuri pe guest post.

[/checklist]

 

4. Fă un articol cu recomandări

O tendinţă în lumea blogging-ul este de a face un articol cu recomandări (de articole din sfera ta de interes şi a cititorilor tăi). Chestia asta o poţi face săptămânal, sau lunar.

În recomandări poţi să faci menţiuni despre tweet-uri foarte de ajutor sau postări pe Facebook care sunt utile. Ai libertate maximă.

5. Comentariu pe blog-uri

A comenta bloguri te ajută foarte mult şi nu doar din punct de vedere a construirii de link building. Din nou, nu abuza de comentarii făcute pe un text ancoră şi nici nu lăsa comentarii generice. Dacă pleci pe acest drum, pleacă cu angajamentul de valoare, o să primeşti atenţie din partea proprietarului blogului şi din partea autorilor lui, plus toţi cititorii vor vedea comentariile tale. Acest lucru va conduce în mod inevitabil la zeci sau sute de vizite pe zi.
Cheia este de a comenta pe bloguri active. Cu ceva vreme în urmă, cei care se ocupau de link bulding căuta numai blog-uri dofollow (bloguri, care a eliminat atributul nofollow din link-ul de autor al unui comentariul) si căutau posturi care au fost scrise în urmă cu luni sau chiar ani de zile, pur şi simplu pentru că aceste posturi aduceau PageRank de-a lungul timpului.

Făcând acest lucru va aduce mare valoare din punct din punctul de vedere al reţinerii atenţiei din partea cititorilor, astfel o să ai parte de mult trafic. În principal, obiectivul care trebuie să-l ai în vizor, este să fi primul comentator la un articol nou.

Când vine vorba lăsa link, lăsa în urmă URL-ul blog-ul tău. Foloseşte numele tău întreg de preferinţă, nume şi prenume, deoarece numele de Ioan Popovici se va lipi mai mult în mintea cuiva decât pur şi simplu Ioan.
Pentru a obţine o legătură în plus către blog în comentariul tău, uită-te pe blog-uri să vezi cine foloseşte plugin-ul CommentLuv. Pluginul ăşi permite să adaugi un link în plus cu ultimul tău articol de pe blog.

Instrumente pentru link building

Desigur, un ghidpentru link buildingl nu ar fi complet fără o serie de instrumente utile. Aici sunt instrumente (unele ieftine şi chiar gratuit), instrumentele pe care le puteţi utiliza pentru a cerceta, ţine evidenţa de link-uri, şi pentru a măsura roadele eforturilor tale depuse în acest sens.

[checklist]

  • Dacă aveţi nevoie de un loc pentru a organiza link-urile, foi de calcul utilizaţi Microsoft Office  sau soluţie gratuită (dacă utilizaţi sau Open Office, Google Docs).
  • Instrumente pentru webmasteri: Dacă doriţi să luaţi inventarul de link-uri pe care le aveţi deja, le puteţi găsi accesând fie, Google Webmaster Tools şi Bing Webmaster Tools (sau ambele). Ambele  îţi pot oferi o mulţime de informaţii valoroase despre site-ul tău.
  •  Labs Authority vă permite să vedeţi rangurile tale pe Google, Yahoo, Bing  pentru cuvintele cheie pe care le specificaţi. Odată ce aţi terminat  încercarea gratuită, vi se va cere să fie introduceţi informaţiile dvs. de facturare, care va monitoriza clasamentul pentru zece cuvinte cheie al unui domeniu. Cuvinte cheie suplimentare şi domenii încep de la 9 $ pe luna.
  •  Google Alerts : Acesta este şi un instrument şi un tip de strategie. Oameni care menţionează numele dvs. sau blog-ul dvs. pe site-ul lor, dar nu fac legătură către tine. Configurarează o alertă Google pe numele tău sau numele de blog, şi Google vă va trimite prin email orice menţione se constată. Apoi, tot ce trebuie sa faci  este să verifici aceste menţiuni (care este bun pentru managementul reputaţiei, oricum) şi rogi să facă şi menţiune către tine.

[/checklist]

Există o mulţime de alte instrumente de link building (aproape prea multe pentru a le menţiona pe toate), astfel că închei aici.
Sper că informaţiile, strategiile, sfaturile, şi instrumentele pe care le-am menţionat va aduce mai multe link-uri către blog-ul tău. pentru a spori vizibilitatea în motoarele de căutare şi va aduce trafic.

Ai întrebări? Lasă-le mai jos printr-un comentariu!

Despre Eugen Stefan Sotropa

Co-Fondator al companiei European Advertising Network SRL si al brandului e-Advertising. Sunt jurnalist si lucrez si la Radio Gold. "Vrei sa ajungi sus? Ridica-te, încearca, reîncearca, urca, cazi apoi ... ridica-te!"
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

9 Comentarii

  1. Parca nu era bine sa te inscrii in directoare. Cel putin asta am auzit de multe ori in ultimul timp

    • Nu e bine să te înscrii în directoare, clar şi răspicat o spun. Aici am recomandat directoare de bloguri, legitime şi recunoscute de către motoarele de căutare. Pentru a fi acceptat în directorul de bloguri, eşti supus un revizuire lungi şi stricte, acest lucru fiind din cauză că se caută introducerea de bloguri de calitate. La fel cum face DMOZ, director ultra-cunoscut şi foarte greu de ajuns acolo. Sunt directoare legitime şi nelegitime (nerecunoscute de motoarele de căutare). Cele mai multe directoare nelegitime sunt pe dirpedia.ro locul unde găseşti peste 500 directoare româneşti.

  2. foarte bun articolul. intrumentele mi s-au parut cele mai necesare.
    app. mai citeste odata articolul fiindca ai cateva greseli.

  3. Despre link exchange si cum puteti face corect schimb de link-uri gasiti informatii si pe site-ul meu

  4. Pingback:7 principii SEO pe care bloggerii trebuie sa si le aminteasca

  5. Foarte bun articolul! Multe lucruri care trebuie sa le cunosti pentru blog. Buna Treaba!

  6. Și nu uitați să scrieți articole originale, lui Google nu îi plac plagiatorii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *