Industria SEO

Sunt trei reacții comune pe care le primesc de la oameni atunci cand le spun ca ce fac eu este o meserie care iti asigura un loc de munca.

„Ce este asta?”
„Oh, tare, dar cum funcționează asta?”
*Ochi dati peste cap* „Oh daaa, tu ești unul din’aia!”

Deci, ce fac eu la locul de munca? SEO, in fiecare zi. Lucrez cu companii, mici si mari, pentru ca site-urile si implicit afacerile acestora sa aiba o prezenta pe Internet performanta. Prin performanta intelegem cele mai bune pozitii in motoarele de cautare. Am observat ca in ultima vreme, SEO a devenit un cuvant murdar (bine, un acronim murdar atunci). Si acest lucru se datoreaza in principal comunitatii de bloggeri.

Industria SEO are si parti slabe, pline de tructuri ieftine. Si pentru ca este o industrie cu vulnerabilitati, apar si escroci care folosesc tertipuri pentru a influenta pozitiile in SERP.

Dar nu vreau sa vorbesc despre aceasta categorie de „oameni” pentru ca le-as acorda prea multa importanta. Vreau sa va prezint in schimb, „tehnicile” folosite de asa numitii „experti” SEO.

Tehnica desteptului

Este usor de inteles acest tip de afacere. Se ia un destept, care chiar inteleg ce e aia SEO. Acel destept, se promoveaza cum poate el, si folosind tehnici de persuasiune in vorbire te acapareaza ca si client. Iti promite rezultate care se vad imediat la preturi imbatabile.

Cloaking, redirect 401, aaa  …. comentariile de tip spam si multe altele (nu zic, ca dau idei), sunt cateva din tehnicile care influenteaza repede si pe termen scurt un site in SERP. Iar clientul ramane cu buza umflata dupa cateva saptamani, si merge si reinveste din nou bani, la un alt destept sau la o firma de profil.

Lenesul SEO

Sunt probabil cel mai intalniti de pe piata. E acel tip de SEO care ti se ofera la 99 lei, 1000 de backlink-uri . E acel tip de SEO care odata facut, trebuie sa iti muti afacerea pe alt domeniu. E acel tip de SEO ce dureaza 5-7 zile, cat soricelul de 12-16 ani, butoneaza non stop pentru a inscrie site-ul in toate directoarele.

Si oricum, nu o sa-ti fie inscris intr-o mie de directoare, ca deh, clientul nu se apuca sa verifice 1000 de site-uri, de groaza ca a dat 99 lei degeaba. Ca vorba aia, e o suma mica. Dar cand sunt sute de clienti fraieriti, devine o afacere profitabila. Feriti-va si in acest caz de genul asta de afaceri.

Expertii ONPAGE

Pe astia ii consider „spuma si crema” SEO-ului. Prin partea de Onpage, ei inteleg META KEYWORDS, META DESCRIPTION si TITLE. Deci trei lucruri, ca le-am scris si cu CAPS LOCK :D. Eh, ca sunt unii care mai adauga alt-urile la poza sau headinguri prin oferta lor, aia deja sunt prea emancipati.

Vazusem la cineva, schimbarea celor 3 lucruri mentionate mai sus, cerea 25 euro. Un calcul aproximativ este de 100 lei. Acolo m-am blocat. Sunt oameni care muncesc 2 zile, la program de 8 ore pentru 100 lei. Schimbarea celor 3 lucruri, title, meta keywords si meta description dureaza 5 MINUTE.

Aici e bataia de joc cea mai mare. Vazusem preturi pentru niste prostioare de nu-mi venea sa cred ca a putut scrie asa ceva. Sa nu mai zic ca unii chiar cred. Daca nu stii putin de tot cum se invarte partea de SEO, ca si client poti fi usor dus de nas.

Partea de SEO Onpage cuprinde aproximativ 50 de chestiuni ce trebuiesc luate in calcul. Nu le mentionez aici, ci probabil o sa fac un articol dedicat pentru asta.

SEO REAL

Industria SEO mai are binenteles si parte de oameni care inseamna mai mult decat directoare, etichete, meta nu stiu ce si comentarii spam. Sunt acei oameni care sunt recomandati, apreciati si care respecta clientul.

Cand cautati pe cineva ca sa va ofere SEO de calitate, va recomand sa fie o firma in primul rand. Aceasta ofera siguranta, pentru ca se lucreaza pe baza de contract, se primeste si factura iar o firma are angajati si specialisti in acest domeniu.

Uitati-va dupa un portofoliu de clienti, daca au apelat si clienti mai importanti, vedeti cati ani de experienta au, vedeti daca au recomandari si daca nu va promit marea cu sarea intr-un timp scurt atunci puteti apela cu incredere.

Daca ma intrebati pe mine, stiti bine ca recomand e-advertising, e si normal.

Sa fie intr-un ceas bun si nu uitati sa va feriti de promisiunile mari intr-un timp scurt.

Despre Eugen Stefan Sotropa

Co-Fondator al companiei European Advertising Network SRL si al brandului e-Advertising. Sunt jurnalist si lucrez si la Radio Gold. "Vrei sa ajungi sus? Ridica-te, încearca, reîncearca, urca, cazi apoi ... ridica-te!"
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *