Dictionar SEO

Dictionar SEO – de la A la Z

LITERA «A»

Algoritm
Un algoritm este format dintr-o formula matematica complexa care calculeaza relevanta unui site / unei pagini indexat pentru o anumita cautare. Fiecare motor de cautare are un algoritm propriu care afiseaza rezultate, intr-o ordine calculata dupa relevanta cautarii. Rezultatele algoritmului sunt importante pentru webmasterii pentru ca o listare in fruntea clasamentului aduce trafic mai mare. Algoritmii sunt schimbati periodic pentru a imbunatati continuu modul de calcul privind relevanta unui site.

Ultimul update al algoritmului Google este numit « Penguin ». Detalii despre acest algoritm puteti gasi in urmatorul articol :

Rezultatele unui algoritm

Rezultatele oferite de un algoritm in urma unei cautari afiseaza intai site-uri/pagini relevante conform cautarii, acestea rezultate fiind platite (prin programul Google Adwords). Pentru a nu plati pentru afisarea sponsorizata, este nevoie de a fi optimizat din punct de vedere SEO. Acest proces este cunoscut sub numele de « Optimizare Organica ».

Alt Tag/Alt Text
Alt Tag-ul este un cod HTML care ofera o eticheta unei imagini in momentul in care duci cursorul mouse-ului pe ea. Alt Tag-ul pe o imagine va ajuta sa va pozitionati pe prima pagina poza/imaginea la cautarile relevante facute prin intermediu « Google – Imagini »

Analytics
Analytics este un program de statistica de la Google, care incorporeaza toate tehnologiile, programele si datele folosite in SEM pentru a analiza performanta unui website sau succesul unei campanii de marketing online.

Anchor Text
Textul ancora este textul vizibil, care printr-un click va redirectioneaza spre un anumit website/pagina.

Exemplu:

SEO

<a target=”_blank” href=”http://www.articole-sponsorizate.ro/” title=”SEO”>SEO</a>

Textele ancora sunt foarte importante in SEO deoarece algoritmii motoarelor de ciutare le considera drept cuvinte relevante pentru pagina catre care fac referinta.

LITERA «B»

Backlinks

Backlinks sunt toate linkurile de pe alte site-uri care fac legatura catre site-ul dvs. Backlink-uri valide sunt considerate si comentariile de pe bloguri do follow. Link-urile de pe alte site-uri influenteaza direct site-ul dvs. oferind motorului de cautare o « recomandare » privind site-ul. Cu cat site-urile care fac legatura catre dvs. au PageRank mai mare, cu atat o sa aveti o pozitie mai buna in motoarele de cautare. Un backlink valoros este acela care are anchor text.

Backlink-urile de calitate se achizitioneaza prin intermediul advertorialelor.

Banare/blacklistare
Termenul Banare sau blacklistare (lista neagra) se refera la un site care a fost eliminat/banat din motoarele de cautare.Acest lucru se poate intampla in cazul in care site-ul a folosit tehnici de Black Hat SEO.

Banner publicitar (online)

Un banner publicitar reprezinta o forma de publicitate grafica (de tip display), care se plaseaza in diverse locatii in cadrul unui website. Dimensiunile lor variaza, dar de cele mai multe ori masoara 468 pixeli latime pe 60 pixeli inaltime (dreptunghic) sau 125 pixeli latime pe 125 pixeli lungime (patrat). Bannerul publicitar contine link catre un website, are si un alt tag (pentru optimizare). Plata pentru acest tip de publicitate se face lunar (pentru gazduirea bannerului) sau pentru conversii (cate vizite livrezi). Pretul mediu pentru un click livrat in Romania este de 0,06 euro per click.

Black Hat SEO

Black Hat SEO este termenul folosit pentru optimizare SEO efectuata prin tehnici interzise de motoarele de cautare. Black Hat SEO include Cloaking, Spam, text ascuns,etc. Daca un motor de cautare descopera ca un website foloseste aceste tehnici de optimizare il exclude din motorul de cautare definitiv.

LITERA «C»

Click Fraud
Click Fraud este termenul folosit atunci cand CPC-ul sau Pay-Per-Click-ul (PPC) este manipulat de catre webmaster. Exista diverse metode de a face acest lucru, insa metoda tipica este cea in care webmasterul plateste cu o suma mai mica, diverse persone sa dea click pe un link/banner.

CTR
Click Trough Rate este procentul utilizatorilor care au dat click pe un link publicitar. CTR este raportul dintre numarul total de impresii/afisari si numarul de clicuri.

Cloaking
Reprezinta prezentarea unui continut motorului de cautare care este diferit fata de cel care il vede utilizatorul. Astfel, webmasterul care foloseste tehnica Cloaking pentru a manipula pozitia in motoarele de cautare intra sub incidenta tehnicilor de Black Hat SEO, lucru interzis de catre motoarele de cautare.

Conversie
O conversie reprezinta o actiune facuta de un utilizator dupa ce a accesat un link: face o achizitie pe site, solicita informatii sau se inregistreaza pe site.

Cost pe achizitie (CPA)
Costul pe achizitie (CPA) reprezinta raportul dintre CTR si o conversie, pentru care webmasterul primeste o suma de bani in functie de costul predefinit (sau customizat) al unei achizitii.

Cost pe Actiune (CPA)

In acest sistem de publicitate, advertiserii platesc webmasterilor o suma de bani de fiecare data cand un utilizator: cumpara un produs, deschide un cont sau solicita un demo – realizat prin intermediul site-ului webmasterului.

Cost pe clic (CPC)
Costul pe clic (CPC) se intalneste la motoarele de cautare si agentiile de anunturi, unde advertiserul plateste o suma (deobicei licitata) pentru adaugarea unui anunt pe o anumita nisa.

Cost pe mia de afisari (CPM)
Costul pe mia de afisari este intalnit printre motoarele de cautare si agentiile de anunturi, care platesc Publisherii pe fiecare mie de afisari primite la un banner publicitar. Indiferent de CTR sau CPA tu esti platit doar pentru mia (miile) de afisari.

Crawler
Este cunoscut ca Robot sau Spider si este un program al motorului de cautare care umbla liber pe Internet, colecteaza date, urmareste link-uri, efectueaza copii ale site-urilor noi si actualizate sau stocheaza URL-uri in indexul motorului de cautare. Acest lucru permite motoarelor de cautare sa ofere listari de site-uri rapid si la zi.

LITERA «D»

Description Tag
Meta tag-ul descriere, este un scurt paragraf HTML care este indexat de motoarele de cautare. Meta Description trebuie sa contina maxim 200 caractere, din care in jur de 165 sunt afisate. Meta Descripition-ul nu mai este la fel de important precum era, insa ajuta utilizatorul in continuare sa vada daca pagina afisata este relevanta pentru el.

Exemplu:

<meta name=”description” content=”Vrei sa te imprietenesti cu Google? OptimizareSEO prin articole sponsorizate, advertoriale, bannere si link-uri !“/>

Director web
Un director web este un index de site-uri. Directorul web te ajuta sa construisti backlink-uri si sa influentezi PR si pozitia in motoarele de cautare. Dupa update-ul Penguin de la Google directoarele web sunt considerate ferme de link-uri.Directoarele web cele mai populare sunt : Yahoo! Directory si Open Directory Project (Dmoz).

Doorway Page
O pagina doorway  este un URL cu un continut minim destinata  sa ajunga la un rang inalt pentru un anumit cuvant cheie si a redirectiona vizitatorii spre o  pagina de start sau o  pagina cu  destinatie desemnata.

Dofollow
Se refera la site-uri, daca sunt do follow sau no follow. Cele do follow sunt urmarite de Roboti (crawleri). In cazul in care este no follow, nefiind urmarit de roboti, link-urile puse pe site nu sunt luate in considerare si indexate, astfel, pozitia ta in motoarele de cautare nu va fi influentata.

Duplicate content: Sunt pagini care au continut copiat de pe alte site-uri/pagini. Continutul duplicat atrage penalizari mari din partea motoarelor de cautare.

DMOZ este un alt nume pentru Open Directory Project. Numele este derivat din versiunea originala a numelui de domeniu “directory.mozilla.org”. DMOZ este cel mai mare director de site-uri multilingve  de pe internet. Este detinut de AOL.

LITERA «E»

EPV – castigul per vizitator (Earnings Per Visitor). Acesta reprezinta castigul generat de catre un vizitator.

LITERA «F»

Flash  

Flash, este o aplicatie utilizata pentru dezvoltarea obiectelor-applet de tip Flash disponibile in cadrul unor pagini web. Prin Flash site-ul devine dinamic.. Initial dezvoltata de Macromedia, aplicatia Flash a fost preluata de catre Adobe odata cu achizitionarea companiei Macromedia.s

Motoarele de cautare nu pot indexa textul dintr-o aplicatie flash.

Optimizarea unui site in flash se poate realiza prin adaugarea unui cod HTML in jurul lui pentru ca site-ul sa fie indexat de motoarele de cautare.

FBML

Facebook Markup Language (FBML) este un limbaj de programare special construit pentru crearea de aplicatii pe Facebook.

Flux RSS sau Feed RSS

RSS (Really Simple Syndication) este o familie de feed-uri web utilizate pentru a publica frecvent actualizari de blog, titluri de stiri, fisiere audio sau video intr-un format standardizat.

Feed-urile RSS permit sindicarea continutului in mod automat. Ele sunt utile cititorilor care doresc sa se aboneze la actualizarile unui site sau blog.

Frame-uri

Cu ajutorul frame-urilor HTML puteti publica mai multe documente care sa se deschida in aceeasi fereastra a browser-ului. Fiecare document HTML deschis in fereastra browser-ului se numeste frame.

LITERA «G»

Googlebot – este robotul (spiderul) motoroului de cautare Google si este utilizat pentru scanarea website-urilor si colectarea informatiilor din aceastea pentru construirea indexului de cautare.

Google Bomb – O putem numi si “link bomb”, care are rolul de a influenta o pagina in motoarele de cautare. Un incident faimos este cel in care 32 webmasteri au pus pe site-urile lor textul “miserable failure” si link catre autobiografia lui George Bush. Acest lucru a condus la plasarea site-ului lui Bush, pe prima pozitie la cautarea « miserable failure ».

Google Sandbox – Este o teorie (acest lucru nefiind dovedit), cum ca Google nu afiseaza domeniile noi la cautari de cuv. cheie importante. Precum am spus, este o teorie.

LITERA «H»

HTML

HTML este un acronim pentru HyperText Markup Language, limbajul folosit pentru a crea pagini pe World Wide Web (WWW). HTML este un set de coduri sau tag-uri HTML, care ofera unui browser web instructiuni privind modul de structurare a informatiilor de pe o pagina web.

Hyperlink

Hyperlinkul este un link HTML care atunci cand faceti click deschide o alta pagina web. Link-uri inbound, cele adaugate pe un text ancora fac parte dintr-o strategie SEO foarte eficienta.

H1, H2…

Tagurile H1, H2….H6 se folosesc pentru structurarea unui text. Crawlerii verifica aceste taguri si le atribuie o importanta. Tagul H1 este cel mai important deoarece delimiteaza titlul de continut, iar H6 fiind cel mai neimportant.

HTTP

HyperText Transfer Protocol este protocolul folosit pentru a comunica intre servere si browsere web. Hypertext Transfer Protocol este mijlocul prin care datele sunt transferate de la locatia serverului la un browser activ.

Home Page

Foarte importanta pentru optimizarea SEO. Este pagina principala a site-ului dvs. Trebuie sa fie bine structurata, unica si utilia pentru vizitatorii tai.

LITERA «I»

IBL – Inbound Links reprezinta toate linkurile de pe alte siteuri catre siteul dumneavoastra, acelasi inteles ca si “back link”.

LITERA «K»

Keyword Density – Reprezinta numarul de repetitie a unui cuvant cheie de pe o pagina/text.

Keywords Tag – Este un Meta Tag din Header-ul site-ului. In acest tag se trec toate cuvintele cheie care descriu acea pagina.

LITERA «L»

Link Farms – Sunt website-uri care exista doar pentru a face schimb de linkuri cu scopul de a creste artificial popularitatea altor website-uri. Este considerata o tehnica “Black Hat” si este penalizata de motoarele de cautare.

Link Popularity – Sunt acelasi lucru cu IBL, aceasta popularitate crescand odata cu numarul siteurilor care fac trimitere la siteul tau.

LITERA «O»

ODP – Open Directory Project (Dmoz) este cel mai mare director web din internet, fiind updatat de peste 75.000 de volutari.

Outbound Link – Un link de pe siteul tau care face trimitere la un alt website.

LITERA «P»

Page Rank – sau Popularity Rank (PR) este o formula realizata de Google (de catre Larry Page) pentru a determina popularitatea unui website. Foloseste o scara de la 0 la 10. Sunt numeroase addon-uri pentru Firefox sau websiteuri unde poate fi verificat PR-ul unui website.

PPC – Aceasta metoda este accesibila publisherilor care doresc sa promoveze link-uri pe site-urile lor. Pentru fiecare click primit pe link-ul promovat, publisherul primeste o suma de bani. Un exemplu de program publicitar care plateste publisherii este Google Adsense.

LITERA «R»

Robots.txt – Aceasta este un fisier din radacina websiteului in care se pot scrie diverse instructiuni pentru motoarele de cautare privitoare la site-ul tau.

LITERA «S»

SE – Search Engine, motor de cautare pe romaneste.

SEM – Search Engine Marketing, o serie de termeni care se refera la majoritatea tipurilor de promovare a unui website, aici fiind incluse SEO si campaniile PPC.

SEO – Search engine optimization, este procesul prin care o pagina/site este optimizata pentru afisarea pe primele locuri in motoarele de cautare atunci cand un utilizator de internet efectueaza o cautare pe un anumit cuv. cheie sau fraza. In momentul de fata termenul acopera o arie mai mare de activitati necesare promovarii unui website.

SERP – Search Engine Result Page, sau pagina cu rezultatele afisate privind cautarea ta.

Spider – vezi crawler, este un robot utilizat de motoarele de cautare pentru scanarea website-urilor.

Stop Word – Sunt cuvintele ignorate in cautari pentru ca acestea sunt mult prea comune pentru a fi utile in determinarea rezultatului unei cautari. De exemplu: si, ca, la, el.

LITERA «T»

Title Tag – Este un Meta Tag inclus in Header-ul oricarui website. Acesta este cel mai important dintre toate tilurile si tagurile. Acest titlu este afisat pentru toate siteurile returnate in urma unei cautari.

LITERA «U»

URL – Universal Resource Locator, adresa unui site fiind unica pe Internet.

LITERA «Q»

Query – Actiunea de a scrie un cuvant cheie intr-un motor de cautare pentru a gasi siteurile cu informatiile dorite.

LITERA «W»

Web Directory – Director web – Este o colectie de website-uri grupate in categorii. De obicei fiecare website este verificat de un editor inainte sa fie adaugat in director. Cel mai cunoscut director web este Dmoz, dar sunt mii de astfel de website-uri pe Internet.

Lista de cuvinte dezbatute mai sus:

Algoritm, ALT Tags, Anchor Text, Back links, Bot, Black Hat, Broken Link, Click Through, Cloaking, CPA, CPC, CTR, Crawler, Description Tag, Doorway Page, Duplicate Content, EPV, Filter Words, Googlebot, Google Bomb, Google Sandbox, Hit, IBL, Keyword Density, Keywords Tag, Link Farms, Link Popularity, ODP, Outbound Link, Page Rank, PPC, Query, Robots.txt, SE, SEM, SEO, SERP, Spider, Stop Word, TITLE Tag, URL, Web Directory, Director web.

SURSA TEXTULUI : http://articole-sponsorizate.ro/page/dictionar-seo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *