Guest Post # Despre advertoriale şi ce înseamnă ele

Guest post scris de către autorul blogului Faildude.

Mai întâi să îţi explic ce înseamnă “advertorial”.

Este un articol plătit publicat pe blog prin care recomanzi o pagina, un produs, un serviciu sau orice doreşte clientul. Acesta poate fi scris de el sau de tine. De cele mai multe ori trebuie tu să faci acest lucru, iar aşa ar fi cel mai bine pentru că elimini riscul de a avea conţinut duplicat şi nu vei fi penalizat de Google.

Cel ce cumpără advertoriale este cel care plăteşte iar vânzătorul este cel care îl publică în schimbul sumei respective.

Spuneam de reguli, ei bine uite ce trebuie să reţii:

[checklist]

  • Contează foarte mult nişa. Nu poţi face reclamă la cartofi pe o pagină pentru maşini, înţelegi?
  • Contează PageRankul paginii. Cu cât este mai mare acesta, cu atât pretenţiile financiare cresc
  • Nu vinde prea multe advertoriale pe lună, clienţii vor înceta să mai cumpere din cauza prea multor reclame (devii o fermă de linkuri) şi rişti să fi penalizat şi să pierzi din Pagerank. Cel mai bine este să adaugi articole între advertoriale
  • Nu menţiona niciodată că articolul este plătit. Acest lucru atrage penalizări din partea Pinguinul, atât a blogului tău cât şi a site-ului promovat în articol.
  • Încearcă să eviţi pe cât posibil postarea advertorialelor ce au mai fost publicate şi pe alte bloguri. Google va vedea asta ca şi conţinut duplicat şi fii sigur că te va penaliza
  • Negociază mereu preţul acestuia până eşti mulţumit. “Nu te vinde pe bani puţini”. E vorba de munca ta aici deci nu scrie articole pe bani de nimic. Este unul din motivele pentru care advertorialele sunt din ce în ce mai prost plătite. Decât să primeşti 10€ pentru zece articole mai bine scrii două şi bune
  • Când scrii un advertorial, încearcă să nu pară a reclamă. Mulţi greşesc şi folosesc termeni precum „cumpără acest produs” sau mai ştiu eu ce.  Aceasta este iaraşi un lucru ce Google nu îl tolerează şi ai doar de pierdut. Cel mai bine e să pară natural, recomandând produsul / serviciul /site-ul pentru că l-ai folosit şi ţi-a fost de folos
  • Preţul îl calculezi în funcţie de link-urile din articol (maxim două recomand), numărul de cuvinte şi PageRankul paginii tale. De cele mai multe ori o să primeşti oferte pentru advertoriale de 200-300 cuvinte cu două – maxim trei linkuri
  • Diferenţa de PageRank înseamnă enorm de mult. Pe un site cu PR 3 poţi fi plătit de două ori mai mult decât pe unul cu PR 2.  Spre exemplu, diferenţa dintre Pagerank 4 şi 5, este ca de la Pagerank 0 la 4. Deci bagă mare şi fă link building.

[/checklist]

Cum găsim clienţi pentru advertoriale?

Foarte uşor aş putea spune dacă ştii unde să cauţi. Sunt multe siteuri unde vei găsi diferite oferte de advertoriale, însă ele reprezintă “intermediari” iar banii pe care îi câştigi reprezintă doar o parte din cei ajunşi la oamenii de legătură. Cel mai bine e să cauţi pe forumuri, să laşi anunţuri şi să aştepţi să vină ei la tine. Dar ATENŢIE, nu spune public blogul / site-ul pe care o să postezi advertorialul. Google vede tot, aude tot, ştie tot. Cel mai bine e prin mesaj privat, deci vorbeşte direct cu clientul, aşa vei fi cel mai mulţumit.

Dăcă aveţi alte sugestii care credeţi că merită adăugate, aştept comentarii voastre!

Despre admin

"Vrei sa ajungi sus? Ridica-te, încearca, reîncearca, urca, cazi apoi ... ridica-te!"
Adaugă la favorite Legătură permanentă.

2 Comentarii

  1. sfaturi utile, dar lucruri generale pe care multi le stiau. oricum, foarte bun pentru incepatori

  2. Eu mentionez in clar articolele publicitare din respect fata de proprii cititori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *