7 lucruri despre SEO Onpage pe care trebuie să le ştiţi

search engine optimization

SEO onpage este esenţial înainte de a te apuca de altceva.

Practic, Google trebuie să ştie concret cine şi ce reprezintă blogul / siteul tău. Prin urmare, sunt câteva lucruri de care trebuie să ţi cont. Unele le ştii poate, altele nu, însă ceva bun tot ai să înveţi.

1 #  Titlu şi descriere

Titlul şi descrierea blogului este primul lucru important. Se va folosi un titlu şi o descriere diferită, astfel încât să cuprindă cele mai importante cuvinte cheie.

Titlul trebuie să aibă o lugime maximă de 25 de caractere şi trebuie să fie reprezentativ pentru blog. Descrierea blogului, ajută Google-ul să indexe blogul într-o categorie anume. Ea (descrierea), trebuie să fie formată dintr-o frază (mai lungă). Atenţie, să nu conţină o înşiruire de cuvinte cheie. Cel mai bine e să fi atent la nisa blogului tău.

Deasemenea, să nu fie gen mesaj promoţional:

Optimizare SEO. Doar aici. Cele mai mici preţuri. Nebunie. Intră acum şi nu vei regreta.

2 # SEO prin metataguri

Atunci când scrieţi un articol, diverse pluginuri vă pot ajuta să vă „optimizaţi” articolul. Astfel, îi spuneţi motorului de căutare cum să-l indexeze. Crawlerii „citesc” mai repede articolul şi îl indexează mai repede. Titlul (max 70 caractere), metadescriere (maxim 156 caractere) şi focus key(word). Atenţie mare la supra optimizare

3 # Linkuri interne şi linkuri externe

Inbound links sau Outbound links. Asta este denumirea lor în engleză. Linkurile interne trebuie să fie întodeauna dofollow. Este cea mai bună metodă de a creşte un blog / site.  Pe scurt, Google iubeşte asta.

Linkurile externe, în cazul în care sunt advertoriale sau recomandări către un blog prieten, să fie dofollow. Restul, nofollow. Dacă pui pentru Twitter, Facebook sau ştiu eu, link către o ştire nu e bun. Practic, oferi din autoritatea ta acelei legături. E la fel ca şi cum ai avea 1000 de programe pe calculator, şi ele îţi mănâncă din spaţiul de stocare.

Exemplu de link dofollow:
<a href=”https://7seo.ro”>Ancoră</a> sau <a rel=”dofollow” href=”https://7seo.ro”>Ancoră</a>

Exemplu de link nofollow:
<a rel=”nofollow” href=”https://7seo.ro”>Ancoră</a>

4 # Social Media

Mai nou, un site este ajutat din punct de vedere SEO dacă este „lăicuit, tuităit, şeruit, plusăit”. Am explicat într-un articol anterior cum sa-ti faci loc in Social Media.

Poate sună banal că Facebook-ul te poate ajuta din punct de vedere SEO, dar aşa este. Aşa că începe acum să adaugi butoane sociale pe blog (sidebar şi sfârşitul articolului).

Contează şi numărul de abonaţi pe care îl are un blog (recomand serviciul feedburner). Google atribuie blogului tău o importanţă mai mare proporţională cu numărul de abonaţi. Eu am recomandat 3 strategii  care pot aduce abonaţi blogului tău. O strategie bună este cea a lansării unui concurs, lucru pe care l-am făcut deja şi mi-a adus 71 de subscrieri până acum.

 5 # Articole lungi şi dese, cheia marilor succese

Scrie articole lungi şi cu valoare pentru cititor. Întodeauna am recomandat şi o să recomand asta.

Încerc pe cât posibil să scriu câte 1000 de cuvinte minim, chiar dacă nu reuşesc tot timpul. Articolele lungi trebuie să aibă o preponderenţă mare a cuvântului cheie. În cazul acestui articol va fi SEO de exemplu. Acest lucru mă va ajuta SEO onpage, iar Google îmi va da încă o bilă albă.

Scrieţi dacă puteţi, fără citate sau text existent pe alte site-uri.

6 # Sitemap

Nu aveţi idee cât de esenţial este acest lucru. Mulţi dintre voi îl ignoră însă Google pe asta se bazează. Sitemapul sau „harta siteului” îl ajută pe gigantul motor de căutare să înţeleagă mai bine blogul tău şi articolele scrise de tine.

Puteţi să vă faceţi cont pe Google Webmasters şi să trimiteţi sitemap-ul către ei, pentru a indexa mai repede conţinutul tău.

7 # Răspunde la comentarii

Ai două lucruri de câştigat dacă faci acest lucru. Primul lucru ar fi că cititorul tău nu comentează degeaba. Are şi feedback ceea ce e important pentru el. Îţi creezi o relaţie „emoţională” dacă pot să-i zic aşa, cu cititorii.

Al doilea lucru, dealtfel important, este că te ajută SEO. Comentând, actualizezi practic articolul iar Google ţine cont şi de numărul de comentarii. Atunci când comentezi, pe numele tău va fi link-ul către blog, care practic e un „mini internal link”.

Acum dacă urmezi toate aceste sfaturi, o să ai de câştigat.

Iar blogul tău se va schimba radical în bine şi o să poţi să începi să-ţi monetizezi blogul.

Stimă

admin

"Vrei sa ajungi sus? Ridica-te, încearca, reîncearca, urca, cazi apoi ... ridica-te!"

Articole recomandate

8 comentarii

  1. bune sfaturi, le stiam pe toate :))

  2. La abonati am fost mereu cel mai slab. Cred ca cel mai mult am reusit sa strang 5 si de atunci am renuntat la asta…

    1. Uite, eu printr-un concurs „blitzkrieg” am adunat deja 71 de subscrisi. Se poate, dar trebuie efort

      1. Nu am stiut ce sa ofer. Am incercat chiar si cu domeniu / host insa n-a mers. Si lipsa de promovare a concursului era o problema

        1. Data viitoare te ajut cu promovarea.

  3. Eu prefer facebook in detrimentul feed burner, deoarece cei de pe facebook ,daca sunt interesati ,ajung ulterior pe site-ul tau ,in timp ce prin feedburner pot vedea tot articolul pe email.

  4. Referitor la folosirea linkurilor nofollow, gasesti contra-argumente la mine pe blog!Recomand folosirea acestora doar in cazul in care faci un review negativ.

  5. […] SEO înseamnă aproximativ 90% link building in punctul meu de vedere. Restul ţine de optimizarea onpage. […]

Comentariile sunt închise.