Ți-ar placea asta, nu-i așa?
Ok. Deci, dacă blog-ul tău are aproximativ 100 de abonați, cu o creștere de 50% în mai puțin de șase luni nu este o afacere mare. Cu toate acestea, e greu să obţii o creştere spectaculoasă chiar şi pe un blog stabil.
Cu toate acestea, o combinație de trei strategii bune, blogul Write to Done a crescut de la 23.120 la 34.830 de abonați, în şase luni.
Eu nu o să-ţi spun să fi un guest poster, cum ar fi Danny Iny, care scris 119 de guest posturi în ultimele nouă luni, sau de a deveni blogospammer eroic ca Blogatu. Dacă ei scriu 5 posturi pe săptămână şi 5 guest posturi (în timp ce au un loc de muncă full-time şi cresc poate şi o familie) te întrebi când mai ai timp de somn. Poate ăştia sunt prieteni cu Connecte-r.
Provocarea numărul unu
Intrebă orice blogger și el îți va răspunde că obținerea abonaților este provocarea numărul unu.
În primul rând blogul meu, nou (aproape 10 zile de viaţă) are 2 abonaţi, din care unul sunt eu pentru că am verificat dacă funcţionează corect căsuţa de subscriere.
Ca un „newbie”, care are experinţă în SEO şi SEM, şi a început a blogării prin 2007 m-am întrebat: cum pot câștiga mai mulți abonați?
Rădăcina problemei este că, pentru a crește blog-ul, este nevoie de trafic. Dar nu orice fel de trafic.
Ai nevoie de trafic cu rezonanță. Ai nevoie de oameni care viziteaza blog-ul şi rezonează cu ceea ce scriu.
Am stat ore întregi pentru a mă documenta şi a găsi cele mai bune strategii din lume pentru a aduce abonaţi. Una dintre strategii, mai exact a 2-a o să o pun în practică începând de astăzi, ca să vă pot povesti ulterior din proprie experienţă.
Cum facem blogul să urce precum o rachetă?
Strategiile despre care o să vorbesc sunt simple şi pot fi puse imediat în aplicare. Nu depui mult efort şi nu durează mult – indiferent cât de mare sau mic e blog-ul tău.
Strategia # 1: Rulați un eveniment pe blog
Rularea unui eveniment pe blog. poate crea un buzz si aduce mult trafic, mai ales dacă implică alţi bloggeri.
Dau un exemplu concret, şi spun că Daniel Mitre rulează pe blog acum, Roots of Education un proiect în care este voluntar. Merge în Africa pentru 60 de zile să ajute oamenii de acolo, în diversele probleme pe care aceştia le au.
O asemenea strategie, nu numai că aduce trafic, donaţii şi abonări dar te ajută şi pe tine ca om, să faci lucruri deosebite în viaţă.
Dar traficul nu este suficient pentru a avea abonaţi
Ai nevoie de mult conţinut, un design atractiv care să crească blog-ul dvs.. Dar acum ai nevoie de altceva pentru a transforma un vizitator pentru prima dată într-un abonat.
Ceea ce ne conduce la următoarea strategie.
Strategia # 2: Oferiți o recompensă pentru abonaţi
Dacă doriți să transformaţi vizitatorii în abonati, de îndată ce intră pe blogul tău să îi oferi o recompensă. Acest lucru ar putea fi de exemplu un ebook, un curs, o aplicație, sau orice altceva de care cititorii tăi se poate folosi.
O soluție uşoară este de a compila cele mai bune articole într-un ebook (carte electronică).
Un mod „puturos” de a crea o recompensă este de a invita alti bloggeri pentru a contribui la o carte electronică. Lucru pe care l-am observat deja la un bloggger destul de cunoscut în blogosferă, dar din respect, nu o să-i menţionez numele.
Metoda de livrare a recompensei este simplă. Imediat ce se abonează la blogul tău, îi oferi o cartea pe email iar pop-ul dispare. Însă atenţie, acest lucru poate fi destul de enervant pentru mulţi, astfel că îţi asumi un risc mare. Dacă o faci, ai grijă să existe un buton MARE de NU VREAU SĂ MĂ ABONEZ pentru ca vizitatorul să poată continua navigarea pe blogul tău.
Eu recomand:
O altă stragie de recompensare, care o pun dealtfel, începând de astăzi în practică. Mă refer să lansezi un concurs pentru abonaţi. Cei care se abonează la blogul tău în perioada X-X să primească un premiu (cadou, recompensă sau cum doriţi dvs. să o numiţi).
Strategia # 3: Lansarea unui produs
Ori de câte ori lansezi un produs pe blog, va genera entuziasm. Excitarea este generată de termen, acel termen până la lansare. Cheia este de a prefigura sosirea noului produs, astfel încât cititorii dvs. să îl aştepte cu nerăbdare.
Am combinat trei strategii în acest articol:
[checklist]
- rularea unui eveniment pe blog (personal sau la care participaţi);
- oferirea de recompense pentru abonaţi;
- lansarea unui produs pe blog
[/checklist]
Acestea sunt câteva sfaturi pe care eu le pot oferi şi au rolul de a ajuta blogul dvs. Folosiţi-le cu încredere dar şi cu măsură. Nu faceţi abuz de ele şi în nici un caz nu folosiţi metoda spam pentru a aduce abonaţi.
Strategia #2 cred că este cea mai utilă, cea care atrage cel mai mult utilizatorii.
Acum chiar o aplic. Lansez un concurs în câteva minute. Te aştept.
pana acum nu m-am ocupat deloc de abonari, dar cu ocazia acestui articol voi introduce aceasta functie si la site-urile mele
Eu prefer RSS 🙂
Eşti mulţumit? Pentru mine căsuţa de abonare, rămâne „sfântă”.
Tu deja ai si aplicat una dintre strategi:D
Trebuie să pun în practică ceea ce vorbesc şi să demonstrez că se poate!
Depinde foarte mult si de continut. Daca dezvolti o tema care se adreseaza clar unui anumit segment de piata, e clar ca se vor abona cei interesati de tema ta cu conditia sa ai continut foarte valoros .
[…] Am gasit pe un blog 3 strategii prin care puteti mari numarul abonatilor. Strategii pe care le puteti pune toti in aplicare, nefiind ceva greu de facut. Pentru cei care sunt interesati le gasiti aici. […]
[…] Contact ← Previous Post […]
[…] conţină doar lucruri relevante. Şi am început să scriu. Am organizat un concurs pentru a testa o strategie pentru a fideliza cititori. A […]